söndag, december 26, 2004

Lite mer inlägg via mejl då.

Tjoflöjtt igen! Tror detta skrivs ca 3 sekunder efter det jag sist skrev..he
he..
BOING KRACH!
NU kom sonen instampandes på verandagolvet.
Hela huset skakar ju och fönstren klirrar eller om det är porslin och glasen
som låter?
Han har har första gången på detta skollovet varit ute på en liten promenad.
Bra gjort!
Bra mycket bättre gjort än sin egen morsa=läs jag. Som bara suttit eller
legat ner det senaste året i princip.

Magstarkt story nr 1.
Kvinna i Stockholm.
Mor till ett barn.
Sambo med en hjälpsam man.
-Har inte klätt på sig nya rena kläder sen den 15: december 2004.
-Ej heller tvagat sig eller borstat tänderna regelbundet.
-Har självskadebeteende som ni aldrig nånsin upplysts om tidigare antar jag?
Ni kan ha läst om ungdomar som skär sig i armarna och dylikt, men detta är
inte i närheten av någon sådan självstympning.
Nej!
Till saken.
Kvinnan har länge bitit på nagelbanden.
Sen fortsatte hon helt sonika med sina fötter.
Av hänsyn till känsliga personer går jag härmed inte in på fler detaljer.
Om någon hört talas eller sett något dylikt tidigare? Var god skriv en
kommentar.
-Kan det bero på ångest?
-Nån brist i kroppen?
-Nån sjukdom av nåt slag?
Har läst om en sorts sjukdom där det ingick i självskadebeteendet att bita sig själv.
Tror det är Prader Willis syndrom.
Det står så här faktiskt Jag citerar:"Personer med Prader-Willis syndrom har också en ökad risk för att utveckla självdestruktiva beteenden i form av intensivt bitande och petande på kroppen, framför allt vid naglar och små sår."
om ni trycker på länken ovan kan ni läsa resten.
Tack! & adjö på en stund!
Författare av denna magstarka text, förutom citatet ,är Magstarks blogger Ankie.

3 kommentarer:

Klockan december 27, 2004 3:01 fm , Anonymous Anonym sa...

[Det är jag som har bloggen som svarar.]

bJag trodde inte alls att jag har Prader Willis för det är ju en ganska distinkt diagnos med svåra synliga kriterier m.m

Men däremot undrar jag om det kan tangera varann=NPF kanske ligger på samma kromosom /gener så att man kan få vissa av de symptom som de med Prader Willis har?

De får ju t.ex ofta adhd-diagnos ovanpå den första diagnosen har jag hört från en kvinna som är mor till en flicka med Prader Willis.
Det kan ju finnas samsjuklighet där man får mer av det ena och mindre av det andra kanske?

Många frågor utan svar.
;-)
Ha det gott!
Ankie

 
Klockan december 28, 2004 11:21 fm , Anonymous Anonym sa...

Ankie igen till Snoffsan
Hej igen! Vet inte men jag måste kolla inställningarna här för jag tyckte jag bockad av alternativet med lösenord.

Håller med dig. Jag vet en som har en dotter med Prader Willis och jag tror inte att det barnet var oönskat direkt. Om man blir informerad så är det nog många som vill ha sina barn, oavsett vilka sjukdomar, men samtidigt får man ju välja om man vill ta abort ifall att det är en otroligt plågsam sjukdom barnen bär på.
De som är såna som tar abort för små orsaker de tar nog abort för just småsaken i alla fall och såna där löjliga orsaker som *fel kön* borde inte godtas som skäl anser jag.
Å andra sidan kan man ju som barn vara glad om man slipper födas till såna ytliga föräldrar.

Känsliga frågor detta.
Jag tror ändå att jag skulle vara superstolt bärare av konkreta npf-gener.
Alla andra är ju också uppbyggda med hjälp av sina kromosomer och vad har dom för ursäkt för sina knas-beteenden då? he he:-))

Jag anser att om man inte vet om vad som driver en som människa så kan man ju inte heller handskas med sig själv eftersom man ju inte vet vad som beror på vad.

Mycket bättre att t.ex veta om att man är genetiskt disponerad för ett hett temprament så att man kan styra sig själv bättre än att bara vara en bråkig, vresig oomtyckt ilsken person utan koll.
;-)
Kram!
Ankie

 
Klockan november 28, 2006 1:36 fm , Anonymous Anonym sa...

Hejsan vännen!

Jag började läsa hos dig å läste neråt.. scrollade sedan då å då, läste lite mer osv. Sedan tänkte jag kommentera... men visste inte vart (då allt var ett ihop plock av tankar från allt jag hade läst). Uppdaterade sidan å tänkte att jag skriver på senaste inlägget. DET kände jag inte igen, å inte det under heller. Fattar inte vart jag har läst?? Nu är jag sååå förvirrad så det räcker å blir över.

Skickar en kram iaf

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida