torsdag, september 23, 2010

Mår i dag? Bra förutom värk under fötterna som hindrar mig att duscha när jag nu äntligen har lite kraft som det verkar denna dagen.
Sonen fyller år i dag. HAN LEVE! HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA HURRAAAAAA!!!
Ni vet väl om att för x antal 100 år sen fick man inte hurra mer än 3 ggr för pöbeln. Kungen var reserverad för 4 stycken hurra-rop.
Som vanligt vet jag inte vart källan till dessa "fakta" kan finnas, men nog borde det gå att hitta via googles om man är nyfiken..

NU TILL KAMPEN MOT OMÄNSKLIG BEHANDLING.
Är det högeralliansens fel eller sossarnas fel det som händer med nya tolkningar av sjukskrivningsreglerna eller är det månne bara handläggarna på försäkringskassans fel?
SLUTA UNDRA! ÄNDRA!
Folk måste väl för faen ha någon ådra i sig av civil olydnad. Hade jag jobbat på någon av posterna inom ovan så hade jag tagit mig friheten att rätta till så pass att folk som råkar illa ut får sina pengar ändå. Sedan hade jag satt mig i godan ro och väntat på hämden från kafka-styret.
Vi har ju faktiskt media i såna lägen till hjälp. Eller har vi inte?

Läs ännu en kvinnas öde och betänk att under kommande året kommer hon ha 40.000 till som är i samma sits=utförsäkrade.
Detta är bara början på en lavinartad ökning med offrade människor. Förmodligen drabbas kanske även jag till sist.
Läs och förfasas!
http://allehanda.se/start/harnosand/1.2354738-utforsakrad-och-snart-vrakt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida