fredag, september 24, 2010

Hård mage

Mår i dag? Värk i ryggen framförallt. Har dumt nog sovit på soffan i flera dagar. Hade även värk  i armarna so tusan i går och i natt och dom blev kokheta och svullna och domnande så jag sov med armana mellan bilringarna på magen hehe;)) Precis nu i denna skrivandes stund har jag fått mycket bra smärtlindring och kan skriva en liten bil åtminstone med hjälp av det.
 Hård i magen. Har kämpat nästan hela natten med det och har sovit uruselt. Har förmodligen lite feber och man blir väldigt lätt uttorkad när man har de sjukdomarna som jag har i ämnesomsättningen. Diabetes typ 2 och svår underfunktion av sköldkörteln. Socker drar helt enkelt ur vatten ur alla cellerna i kroppen. Det blir så att man är alldeles kruttorr i huden som flagar och genom sköldkörtelns låga aktivitet får jag som läderhud som också flaga och jag blir sträv och får nästan ödleskinn på ovanidan av armarna.  FÖRLÅT MEN JAG SKRIVER JU BLOGG OM ATT VARA SJUK, PATIENT!!:-))

Druckit vatten, ätit fibrer, laxermedel och blev tvungen att hoppa över diabetesmedicinen för säkerhetsskull. Metformin ger fruktansvärd diaree i bland.
Brukar parera det genom att ta tabletten exakt mitt i en lite större måltid och undvika att dricka för mycket vatten till. Ska ta tabletterna 3 x 850mg/dag. Positivt är då att jag faktiskt äter 3 mål mat om dagen.

Har klarat mig från biverkningarna ungefär 9 av 10 ggr på det sättet. I går var dock magen så pass full att om jag skulle misslyckas med att få tabletten att hamna rätt och jag skulle fått diareen man får av Metforminet då så var jag rädd att det skulle gå i baklås s a s. Jag har en tendens att få lågt blodtryck , blodtrycksfall och bli svimfärdig och kände att det var bäst att ta det säkra före det osäkra och inte ta Metformin i det läget helt enkelt.

I övrigt hoppas jag att det blir nyval. Önskar inget högre än att de rödgröna får bestämma och får egen majoritet och att de då kommer att  ändra på reglerna för utförsäkring först och främst. Sänka skatten för pensionärerna och ta bort arbetsgivareavgiften för dem som anställer arbetslösa ungdomar kan då genomföras. Att SD inte kommer in i riksdagen denna omgången om det blir nyval. Men det kan man väl titta sig i stjärnorna efter.


UPP TILL KAMP!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida