onsdag, september 09, 2009

adhd , bevis

Mår i dag?
Betydligt bättre, än för en stund sedan.
Kolla in!
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/fynd-loser-gatan-adhd-1.948284
Det jag försökt förklara för alla som velat höra på ang varför jag inte sätter igång med att göra det jag önskar och aldrig kommer i gång och alltid är så lättavledd osv osv osv.
Please!
Alla som känner mig! Försök att förstå att detta har inget med min moral eller min viljekraft att göra.
Jag kan helt enkelt inte bättre om ingen får ordning på mtt dopamin i hjärnan.

Borde ju vara bäst att se till att vi som har ADHD inte distraheras av nånting.
T.ex så ska man göra 1 sak i taget och det bör bli av högsta vikt att inte nån kommer och avbryter eller stör oss då vi har hyperfokuserat äntligen.

Det är därför det blir kaotiskt när boendestödet är här, eftersom runtikring mig finns 100 prylar , händelser, som avleder mig och hela tiden stjäl min uppmärksamhetsförmåga, koncentration och DOPAMINET är orsaken till det detta.

Det t.o.m känns fysiskt när det händer=dopaminet kör käpprättt.

Hur kan man vara glad åt en sån här sak , kanske ni undrar?
Jo därför att detta kan gå att göra SÅ mkt bättre med t.ex nya mediciner, eller gamla amfetaminet kanske t.o.m och via folks förståelse, att när vi väl kommit igång med arbete, studier, städning eller vad det nu gäller så kan vi genomföra STORVERK. Om vi tillåts göra färdigt ostörda.
:-)
Jippppeeedoooooooo!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida