måndag, augusti 28, 2006

FORUM-tagit bort kommentarerna

Blev tvungen att ta bort kommentarerna då en person skvallrade om vad som skrivs i ett låst forum, men har satt in dem igen ngt editerat :-(
[tillägger att jag nu :::skaffat ett nytt forum här::::

Hård debatt om för och emot adhd-neuropsykiatri. Högt i tak och alltså inget forum man går till för att få tröst och råd direkt.

Det ska heta: *adhdantipro*
NI får gärna börja skriva så får jag lära mig genom trial and error-metoden hur jag ska moderera forumet.Jag är själv givetvis administratör, eftersom det är på mitt webhotell jag ansvarar för forumet.Men vi kan säkert välja moderatorer senare längre fram..Ha det bäst och glöm inte mitt inlägg nedan-->veva neråt--> [editerat i dag den 28 augusti 2006, se txt nedan]
OBS JAG HAR HAFT FEL OM FORUMET OCH DETTA MED ATT GÄSTER FÅR GÖRA VAD DE VILL OCKSÅ. DET ÄR NÄMLIGEN SÅ ATT INNE I ADMIN-PANELEN KUNDE JAG VÄLJA OM GÄST SKA FÅ TILLGÅNG TILL FORUMET OCH
JAG KRYSSADE I OK. DÄR, MEN TYDLIGEN FINNS BARA 1 VAL??
OCH DÅ BLIR MAN JU ÄNDÅ TVUNGEN ATT LOGGA IN OM MAN SJÄLV VILL SKRIVA.
-KAN TYVÄRR INTE GÖRA NÅNTING ÅT DETTA:-(
ATT HITTA ETT FORUM DÄR GÄSTER FÅR SKRIVA KANSKE KAN BLI SVÅRT, MEN JAG SKA LETA.
VILL DOCK INTE HA BRAVENETS FORUM DÅ DE GENERERAR SÅ MKT SPAM OCH REKLAM OCH DESSUTOM SPIONER I VÄRSTA FALL PÅ FOLKS DATRORER.
OM MAN BETALAR FÖR BRAVENTES FORUM SÅ SLIPPER MAN KANSKE DETTA, MEN DET ÄR JU AS-DYRT:-(
INGEN LÄR JU VILJA BLI BETALANDE MEDLEM HELLER FÖRSTÅR JAG JU.
SÅ ÅTERSTÄLL DU KAN VÄL HJÄLPA TILL ATT FINNA ETT FORUM UTAN LOGIN!! Eller om du själv står ut med att administrera ett bravenetforum?

Tänk då på att du måste plocka bort spam säkerligen varenda dag flera ggr om dagen...
Det är en gåta hur neuronätets forum klarade sig från det, eller så fanns där någon ändå? som städade??

Spionerna stoppade jag med mina blockeringsprogram, men det är ju inte alla som betalar för sådana som jag gjorde.
Hann ändå se hemsk reklam som börajde ladda ner skit på min dator, de få ggr jag råkat glömma att koppla på mina program:-( Urkans!!:-( säger jag bara:-(

För säkerhets skull förklarar jag...tydligt.... Till Återställ..
Spioner är ett välkänt data-problem och inte såna spioner som du kanske kommer att tänka på?! ..Det är reklam-spioner-program som stoppar in annonser i folks privata datorer jag pratar om här... Då letar de reda på inne i datorn vad man är intresserad av och vart man surfar och sen gör de reklam utefter personens intressen och skickar mass-mejl om det osv osv...

6 kommentarer:

Klockan augusti 28, 2006 4:44 em , Anonymous Anonym sa...

Tror knappast att det är dom som söker "Råd och Stöd" som går in på det "nya" forumet. Poängen med att skriva på Neuronätet och Attentions forum är ju att där når man ut till föräldrar och dom som blivit lurade till en diagnos. Vissa av skribenterna på Attentions forum är så indoktrinerade att man häpnar. Mina insatser kan därför få dom på andra tankar. Kanske inte på en gång men på sikt och som en tankeställare.

Det som stängde ner Neuronätets forum var mitt citat från en missnöjd forum-medlem
[edit av blogginnehaveren kl 17.36 28/8-2006]
Se nedan.[denna del är borttagen då det är olagligt att ta andras inlägg och lägga ut på andra ställen på internet-läs om upphovsrätt-detta är alltså från ett låst forum och det är inte tillåtet.]
Så mkt kan jag återge som att ,Inlägget som är borttaget ,består av att en person känner sig stämplad och inte tycker om sina diagnoser.

Sedan ändrar sig personen och tycker att diagnoser trots allt är bra samt blir förbannad över att det citeras på neuronätet Märkligt va?

Visste inte denna person hur reaktionerna skulle bli efter ett sådant debattinlägg? Men är inte det förövrigt en av de handikapp som många NPF:are lider av; att missförstå och inte kunna tolka andras känslor och reaktioner.

Visst gömmer "ni" er och tillåter inte andra åsikter.
Vem mejlade Marie tex?

Mvh Återställ =)

 
Klockan augusti 28, 2006 4:45 em , Blogger Min kopp te! sa...

Nu har jag starata ett superforum där man BARA pratar för och emot diagnoser och då gnäller du av alla????????????????????????????

Du får skriva där och behöver inte alls vara medlem och det är samma regler och alla har samma verktyg och ja alla har samma möjlighet att sudda skriva.
Jag har inte gjort skillnad på någon därinne...

*Gäster* har samma rättigheter som *medlemmar*.

Det finns knappt någroa forum som inte har medlemmar lilla vännen!

Jag kan heller inte ta bort login för det går inte , har inte hittat några knappar för det.
Tyvärr tyvärr.....

Men detta forumet är du hjärtligt välkommen in och ta hemskt gärna med dig fler diagnosmotståndare in dit.

Det enda jag tar bort är är sånt som alla andra forum också tar bort=olagligheter.

Jag mejlade Marie enbart om att ta bort det som du kopierat och skvallrat på från det låsta forumet.....Inget annat !

Alla som har hemsidor tar bort saker till och från beroende om de har tid att uppdatera.

Jag tycker du ska surfa på hemsidor så får du se att det Marie gjorde är helt normalt=hon tog ner ett forum som hon inte hade tid att ta hand om helt enkelt.

Att det skulle hjälpt om du varnat är ju nonsens!!!

Man ska alltså inte kunna mejla en hemsideägare och fråga om nåt som den ansvarar för menar du???????

Du får nog ge dig för alla som läser här inne hos mig i bloggen vet mycket väl om hur hemsidor och bloggar och forum och gästböcker fungerar så du skapar bara komik, med din okunskap om detta.
;o))))))

Jag vill att alla sprider länken till det http://tawanda.net/adhdantipro/index.phpmed stundtals kanske aggressiva inlägg för och emot adhd bl.a och talar om att det INTE är ett stöd och råd-forum, samtidigt, utan ett rent debattforum i enbart 1 enda ämne.

I dag ska jag rita små loggor-banner som ni kan ta med er , ni sm är intresserade av att sprida forumet så att fler kan nå det.

Jag kommer även lägga ut den på sökmotorerna senare då jag fått det på svenska och har lärt mig hur man gör ordentligt.

Om du nu sen påstår att vi som är för diagnoser, gömmer oss och inte tillåter andra åsikter än 1, så förstår alla att du är totalt bakom flötet och ljuger oki!!!!!

Lämna Attentions forum därför att där är dom som har diagnoser själva och deras familjer för att prata med varann och inte för att tjafsa och läsa om hur hemskt adhd/npf är förstår du väl???

--
Posted by Ankie to Min kopp te at 8/28/2006 12:06:07 PM

 
Klockan augusti 28, 2006 4:49 em , Anonymous Anonym sa...

Ja, och jag fattar inte hur jag kunde ta så fel... har ändå för mig att jag stenkollade på sjukskrivningspappret, och att det stod augusti ut... men nä då... Hmm... Ögonen som spelar mig ett spratt!
Sjukskrivningen har ju gått igenom en gång, och detta är ju fortsättning, så jag hoppas innerligt att det inte blir nåt tjafs.
*kramar om*

--
Posted by Milo to Min kopp te at 8/27/2006 11:19:20 PM

 
Klockan augusti 28, 2006 4:52 em , Anonymous Anonym sa...

Hej Ankie! Angående det du skrev hos mig. Jag har jobbat natt en hel del :) Sedan finns det ju olika sorts kärlekar. Jag har träffat en kärlek i helgen. Men inte den sortens kärlek du menar.

Hoppas du mår bra. Jar inte hunnit läsa hos dig.

Kram på dig

--
Posted by Åsa to Min kopp te at 8/27/2006 10:27:13 PM

 
Klockan augusti 28, 2006 5:21 em , Blogger Min kopp te! sa...

Har svart på frågan om vem/vilka som mejlade Marie och för säkerhets skull upprepar jag att det var om det inlägget som du olagligen hade kopierat privata känsliga data och lagt in öppet.
:-(
Då valde Marie att stänga sin hemsidas forum, vilket är ett helt normalt förfarande , som alla här på internet accepterar och förstår utom DU!
-Har du fattat nu då????

Du kan lika väl sno från någons låsta dagbok och lägga ut.?!!??
Prova det nån gång och du ska få ilskna folk på halsen..jag lovar dig!!
Nej ! Gör nu för guds skull inte det.
Läs inte heller folks låsta dagböcker IRL och skvallra..puh!

 
Klockan augusti 28, 2006 10:04 em , Blogger Min kopp te! sa...

Det ser ut som att min editiering fortsätter inlägget ner, men det är enbart denna jag ändrat till.=
*[edit av blogginnehaveren kl 17.36 28/8-2006]
Se nedan.[denna del är borttagen då det är olagligt att ta andras inlägg och lägga ut på andra ställen på internet-läs om upphovsrätt-detta är alltså från ett låst forum och det är inte tillåtet.]
Så mkt kan jag återge som att ,Inlägget som är borttaget ,består av att en person känner sig stämplad och inte tycker om sina diagnoser.

*

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida