torsdag, mars 09, 2006

kattvärk i hjärtat

[edit en stund senare]Slänger in några foton på missen och ursäkta de skitiga fänstren[/slut edit]
kissen 9 mars 06. Fotograf Ankie
kissen 9 mars 06. Fotograf Ankie
kissen 9 mars 06. Fotograf Ankie
Lille misse!
Han knackar åter på fönstret här då han fann en stol att stå på.
Det gör ooooont i hjärtat och själen på mig.
Han är så söööööt och sååå vädjande!!!
Men vi står emot och släpper inte in honom och ger honom inte mat.
Men fan det är ju typ 20 grader kallt ute nästan och man skulle ju gääärna vilja ge honom nåt värmande.
Men så kan han ju gå hem och få käk där , så det är verkligen inte nån fara å färde.
Jobbigt bara att få sån längtans klump efter att få kramas då jag ser honom.

Han har så sött ansikte.
Vita fina tänder glimmar i allt det svarta i pälsen och så några fina vita glesa hårstrån som visar på erfarenhet. Tror att han är 7 år nu.

& vilket sätt han jamar på.
Som en riktigt liten kattunge som mamman övergivit låter han. Lååånga mjooooooooieee, växlas med korta intensiva lessenjam.

Men tids nog märker han att vi inte är några bra människor och kommer då inte hit mer.

Jag frågade om han begrep att han inte får bita mamma Ankie. Att det är därför han inte får mat och kel osv längre.
;-)
Han lade öronen bakåt till svar och såg faktiskt ut som han inte ville höra på, det örat.

Nu är jag lite extra rädd för kattbett iom fågelsjukan.
Tänk om missen först biter tag i en sjukfågel och sen injicerar detta viruset genom att borra huggtänderna så där djupt in som bara han kan?
Gjord av mig

Nu till min måendelista då da...den är så ful tycker jag, men vete katten vad jag ska göra för att få den inne i en liten ruta?

Mår?Ganska bra sen medicinerna äntligen tog skruv efter 2 timmar.
Värk?Nej! Skööönt! Bara i ryggen föressten. Knakar i mitt framåtvippade jävla bäcken.Har intraspongiösa diskbråck där, som oftast inte känns. Men i går small det till där:-/
Trötthet?Ja lite, då jag blev väckt för tidigt ur mina skönaste drömmar.
Gör?Ser mig omkring i stökhelvetet och vänder mig mot skärmen.
Musik?Nu skulle jag kunna sätta på en skiva men den ligger gömd under metervis med papper och skit nånstans.
Mat?Endast frukost..se den punkten nedan.
Senast kaffe?Snart så.
Senast Te?Förra veckan=nervlugnande ,kanelsmak.
Humör?Lite irriterad.
Får mig att garva?Väntar på att Red eller nån warrior, eller nätvän ska uppa!
Får mig allvarlig?Inget speciellt just precis nu.
Vaknade?9.30
Promenad?Nej ! Ingen ide att ens säga nåt om att gå ut.
FrukostVarm choklad och mackor med korv på.

Ofer unt ut!

3 kommentarer:

Klockan mars 09, 2006 4:06 em , Anonymous Anonym sa...

Hej vännen! Ja det är verkligen inte lätt, förstår hur svårt det är att avstå kissens vädjande jamningar.
Men som sagt har han ett eget hem går han ju såklart dit när han inser att det inte finns något att hämta hos er. Det är sorgligt men det är väl det bästa för alla parter. Jag har en granne (hon jag brukar köpa aftonbladet åt) hon är sjuk ibland i långa perioder och även med sjukhusvistelser. Hon har en typ "lånekatt" en annan grannes katt ifrån ett hus i närheten, detta har pågått i flera år men den katten har lärt sig att blir han inte insläppt hos min granne ja då går han hem till sig. Han prövar dock nästan varje dag att få gå in hos henne. Det har hur som helst inte gått någon nöd på denna katten. Det är bara att hoppas Gandi till sist slutar komma upp till er, för jag förstår ju att det måste bli hjärtslitande när han kommer sådär gulligt och knackar på fönstret. Jag tycker så jätte synd om dig att du ska vara allergisk för jag tänker på mig själv hur det skulle vara att vara kattlös så att säga, skulle nog bli galen. Näe nu måste jag laga middag!! Ha det gott! Kramisar Annica

 
Klockan mars 09, 2006 5:43 em , Anonymous Anonym sa...

Hejsan tjejen!
Vad fint du har här:)
Kissen är ju så söt att jag blir knasig. Förstår dig.
Ha det bra, vännen.
Kram Laila

 
Klockan mars 09, 2006 10:29 em , Blogger RedAngel sa...

*S* Stackars kissen...jueh..där står han & vill in! Gud vad jobbigt det måste vara att bara titta på & lyssna på kraffsandet!

Människoplågeri? Elle?? Bara liiite :) det är ju det som är tråkigt med allergier eller knäppa vampyrkissar som tugga benen av en!

Jupp..nu har jag uppat en hel del... är i lite bättre mood nu, så snart haglar komedierna!
Har börjat fundera på om jag först ska klottra på burken & sen bara smacka upp på bloggen, för den verkar lite galen mellan varven.. fick uppa 3ggr för den "tappa kontakt" med servern?! FÖRBANNAT säger jag...men HA...backade & kopierade!

Så lätt lurar man inte miss REDDISH! Enjoy d reading & ja...ha det bra med alles :)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida