onsdag, oktober 26, 2005

Min kopp te

Hyfsat bra dag
Ja ha! Nu är man i gasen om dagarna i stället.
ÄNTLIGEN!
Ska aldrig nånsin mer vara vaken på natten, med allt vad elände det leder till.

Sett på politik på tv hela dagen lång.
Tycker mycket bra om Göran Persson och Tomas Bodström, vilka som var typ huvuddebattörer i dag.

Det handlade dels om nåt möte i EU där alla vara överrens om vad Göran skulle ta med sig av åsikter och insikter och sen handlade det om säpos utökade befogenheter som det finns förslag på.
Viktig debatt på Södra teatern med andra ord.

Giljou var med och påstod att det redan nu fanns förslag på att inför tortyr som tvångsmedel och det var hon som också var emot att barn som var apatiska inte skulle få allmän amnesti.
Barbro Holmberg var det ja.
Om hon nu sagt så eller inte låter jag vara osagt, men vad dråpligt det blev som inlägg i debatten.
;-)

Nu är det den där italienska filmen som jag tror Fillini har gjort.
La strada??? Heter den så????
Jag kommer inte i håg om flickan i filmen blir mördad eller hur det var så jag sneglar över axeln här samtidigt som jag skriver och kokar potatis...

Dagens adhd-krångel bestod i att son var för trött i morse och tjatade om att han inget orkade.
Sen fick jag iväg honom till skolan ändå, varpå han kom tillbaka och hade glömt busskortet då det låg i sommarjackan.
(det ska föressten bli sommarväder till helgen tydligen..Dax å dusha en sista gång för detta året då kanske?)

Ja bussarna går väldigt glest här så det blev lite frukosttid över för sonen som innan ratat allt jag föreslagit i form av frukt för att få bort värsta hungern om han skulle både äta och komma i tid till skolan.

Blir så utmattad av adhd-tjafsande som alltid består i att våra rutiner faller i kras.
Därmed inte sagt att det är sonens fel för det kan lika gärna vara jag och M som ställer till oredan.

I dag har jag tagit ett steg i rätt riktning=tagit in soppåsrullen för att städa en viss plats som nu är outhärdlig att vistas på.

En bandspelare står i snörusket på verandan..Utomhus. Jisses!
Vaddå skjuta upp det man ska göra??? *ler vindtyrigt*

Nämen fan nu tog filmen slut och jag missade om flickan levde eller ej.
Han lämnade henne sovandes ute i kylan vid en mur.
Nån som vet hur det gick, slutade?

Nu ska jag steka kotletter igen.
Har absolut ingen fantasi kvar till att laga olika maträtter och det beror ju som jag berättat förr om, att det bara äts max 3 sorters mat här hemma numera.

Allt var bättre förr.

So long!
Pling plong!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida