måndag, juli 04, 2005

Lingonv+Natur-bilder-många

[edit. kl 14.09 Klart att Lingonveckan började. Var rätt deppig i förrgår och i morse tjöt jag över nåt trivialt också;-)]

Godmorgon! Har ej sovit, utan varit ute och fotograferat.

Dånar en sån här dag som är som i paradiset.

Vill visa er det bästa fotot men det är så stort så ni måste

::klicka här ::

Dagens fotograf=Ankie

Denna planta har självsått sig och jag har redan plockat ren den

på smultron en gång och ännu fler kommer..**MUMS!**

Dagens fotograf=Ankie


Dagens fotograf=Ankie

Såna här har jag svamlat om och kommer fortfarande inte på vad dom heter?Nån som vet? Anncia?*blink* *blink*;-)

Dagens fotograf=Ankie

Alltså detta är vilda krusbär som satt sig i vår lilla plantering alldeles själv.

Dagens fotograf=Ankie

Jasminen blommar och doftar sååååå gott!

Dagens fotograf=Ankie

Har stora foton av dessa och alla de andra bilderna också som jag ska in med senare i stora albumet en dag då jag orkar logga in där och ladda upp.:-)

Dagens fotograf=Ankie

Tycker nedan foto är ganska lyckat om jag får säga det själv och som storfoto blev det as-coolt.

Dagens fotograf=Ankie

Vilda rosor är sååå underbara dom också.

Dagens fotograf=Ankie

Denna knoppen är bedårande tycker jag.

Dagens fotograf=Ankie


Dagens fotograf=Ankie

Lupinerna är ståtliga värre i år och MÅNGA!

Dagens fotograf=Ankie

Kikade in i friggeboden.

Dagens fotograf=Ankie

Mjölkanna inropad på Tradera för 70kr, förra året.

4 liter att plocka t.ex blåbär i.

Dagens fotograf=Ankie

Denna fjäril har ögon men jag tror ej det är en påfågelöga för det såg jag en urfin blodröd fjäril som hade fler ögon och som jag tror är en sådan va?

Dagens fotograf=Ankie

Men HUR söt får man lov att vara då?;-)

Dagens fotograf=Ankie

Älskar alla sorterna av gräs som blommar nu och här är en perfekt=tupp, höna eller kyckling.

Dagens fotograf=Ankie

Löjtnadshjärtan trivs i gamla vattentunnan. Den svämmar över av dem.

Dagens fotograf=Ankie

Verkligen hjärtformad.

Dagens fotograf=Ankie

Här ser ni den absolut största getingdrottning jag någonsin sett=nära 1 dm.

Dagens fotograf=Ankie

-Vad heter dessa? Guckussko kanske? Nån som vet?

Dagens fotograf=Ankie

Men guud vad fint det var i morse med dagg i gräset. Jag njööööt.

Dagens fotograf=Ankie

Klövervilmel å en smörblomma.

Dagens fotograf=Ankie

1 kommentarer:

Klockan juli 05, 2005 12:25 fm , Anonymous Anonym sa...

Jösses! Det var ingen liten geting det där... vi får in ett tiotal i lägenheten varje dag. Hemskt jobbigt, men ingen drottning än, tack och lov. Det skulle jag inte klara av. ;)
Tjusiga bilder!

ps. det visade minus den här måndagen också... ;) ds.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida