tisdag, januari 08, 2013

Sonen flyttar och in på universitetet ska han.

Mår i dag?1:a  Status på måendet= på en skala 1-5
1 är helt värkfri och glad.
2 ledvärk och glad
3 ledvärk och ledsen
4 värk överallt men glad
5 värk överallt men ledsen
väderleken är =kallare, tror jag då det känns så.

Äntligen släppte värken jag har haft särskilt i handlederna senaste veckan.  Och just i denna stund känner jag mig helt smärtfri. Fantastisk kombo med kallare väder och extremt verksamma värktabletter. :-)
I dag ska jag verkligen förvalta dagen väl. I går badade jag för första gången på flera veckor. Har bara bytt kläder innan, eftersom kroppen varit ostyrig och ångesten hög. Har inte ens kunnat föreställa mig att stanna nån längre stund i badrummet.  Jag som badade varje dag innan de här åren med ångest och smärtor tagit kontrollen över min vilja och liv. Numera går det alltså veckor emellan, men å andra sidan ligger jag ju hela dygnet i soffan, förutom när jag sitter en liten stund vid datorn.
Nu ska jag få hem en ipad-mini och då kan jag surfa lite mer liggandes. Det ska bli så skönt och jag hoppas att inte bli så mentalt trött då. Hinner inte hälsa på mina vänner på facebook och håller därför på att tappa bort dem också. Några vänner IRL har jag ju inte kvar sedan jag blev sjuk. Innan ringde telefonen 100 ggr per dag och som frisk hade jag en jättestor umgängeskrets.

Nu får jag så ont i vänsterhanden att jag bara hinner berätta det viktigaste.
Sonen skall flyga ur boet och det långt. Ända ner till Göteborg.  Det känns bittersött. Å ena sidan är vi jättestolta och glada över att han kommit in på högskolan för att läsa grundlärarprogrammet.:-) Å andra sidan separationsångest.  Han fick veta i går att hans bästa kompis följer med och kommer att dela lägenhet, om de nu bara får tag på en  i tid?!  Han börjar den 16 januari. De fick napp i går på en ganska dyr 2:a och visst kan dom betala medans de får studielån, men över somrarna måste de ju hitta jobb och det är ju som bekant inte helt enkelt i dagens Sverige.

Hade velat skriva mer, men nu går det inte.  ~over and out~

1 kommentarer:

Klockan januari 25, 2013 6:50 em , Anonymous Åsa sa...

Tänk vad stor din pojk har blivit. Minns när han var en liten pojk :) Tänkte senast i dag på när jag var å hälsade på dig å vi satt på er altan å du hade en massa mysiga lyktor tända :) Det var trevligt värre :) Har förresten flyttat från gogumme-adressen till pysventil.blogspot.se
Kram på dig!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida