fredag, maj 18, 2012

Upprop

Mår i dag? Status på måendet= 1på en skala 1-5
1 är helt värkfri och glad.
2 ledvärk och glad
3 ledvärk och ledsen
4 värk överallt men glad
5 värk överallt men ledsen
väderleken är = Vet inte. Kallt i natt var det i alla fall.


I dag fick jag reda på att det finns ett soluppror emot utförsäkringar m.m.
Det är så dåligt att människor som har kognitiva problem, kanske med tidsuppfattningen och planering av vardagen ska råka så otroligt illa ut om de glömmer att fylla i papper på rätt dag och gå på möte rätt tid o.s.v.


Att hamna utanför jobb. Om det så gäller att för första gången ta sig in på arbetsmarknaden, eller när man blivit sjuk och behöver ersättning ellervill  komma tillbaka till jobb , är fruktansvärt jobbigt och alla dessa riskerna för att bli utan pengar och därmed mat och husrum kan göra vem som helst nervsjuk.  Vad fan vill dom? Regeringen? Att hela folket skall tuktas och med en piskas hjälp förmås att bli robotar som aldrig gör fel??????


Gör som jag. Skriv på namninsamlingen nedan:
http://solrosuppropet.se/namninsamling/

2 kommentarer:

Klockan januari 05, 2013 1:53 fm , Anonymous Gogummansmor sa...

Hej vännen! Jag har skrivit hos dig för... ja ett halvår/år sedan, men hörde inget av dig. Men jag ger inte upp ;) Nu har jag skaffat en blogg vilket gör det lättare för mig att visa vart jag finns... bortsett från mailadress. Ser dock att det var bra länge sedan du skrev! Det har väl inte hänt något? Kram från Å som i fd. androema ;)

 
Klockan januari 05, 2013 11:44 fm , Blogger Min kopp te! sa...

Hej där! Tack så jättemycket för dina ord! Jag har inte skrivit då jag är sjukare än förut med mindre ork. Inte livshotande, men jobbigt ändå.
Har diabetes och ska få insulinbehandling förmodligen och nästa gång jag ska till läkaren så ska vi gå till botten med detta ordentligt.
Tror att jag missat ditt inlägg då jag av misstag satt på granskning av kommentarer i förväg och då blev den inte publicerad. Synd! Förlåt! Ska kolla in kommentarer för det kan ju ligga fler där och så kan jag läsa vad du skrev förra gången och publicera det också.;-) Skoj att du också skriver en blogg. Måste kika på den nu.
Må allra bäst så länge!!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida