måndag, maj 09, 2011

Har varit ute för första gången

Mår i dag? Trots en del värk har kroppen lyckats röra på sig i dag. Det måste vara minst 20 veckor sen senast. Har t.ex inte varit ute på tomten sen i vintras. Undantaget när jag var hos husläkerskan för nån månad sen, men då hoppade jag bara i bilen och ur igen. Har provsuttit mitt vrålåk.:-) Permobilen, en vackert blå,  inköpt på http://blimo.se
Jag och bostödet plockade upp saker som låg slängda på marken. Jag bar t.o.m 3 plankor några meter ner till vägkanten, eftersom dom ska hämta grovsopor denna veckan. När jag satte mig för att vila första gången så tänkte jag att that it is, no more fun. Men jag hann med att vila och resa mig minst 5 ggr i dag. Rekord på alla sätt och vis.
Mår illa av att debattera så jag ligger lågt ett tag. Blir illamående och får hjärtklappning och blir kruttorr i munnen och det är inte bra att hetsa upp sig så då ämnesomsättningen är så här skör. Högt blodtryck försöker jag undvika som pesten. 3 mediciner hjälper inte riktigt så då återstår det bara att inte ge sig in i getingbon av den kaliber som LCHF debatten är t.ex.
Har så svårt för att folk ljuger och hittar på och misstänker en för allt möjligt och är så oförskämda att jag skulle vilja klappa till dem på käften. De säger upprepat 1 miljon ggr att "voffarna" (föreningen för vetenskap och folkbildning) är mobbare. Har följt debatten och dammsugit deras forum och hittar inte ett enda inlägg eller en endaste kommentar där de sagt tillstymmelsevis så elaka saker som folk skriver om dem. Inte ett enda otrevligt ord har jag sett till, utan bara svar , korrekta och artiga. Att sen några i deras forum kanske sagt dumheter , kan så vara men dom är ju inte medlemmar utan vem som helst kan ju skriva i deras forum. I alla fall dom kommentarer jag följt i alla trådar om massvaccination och LCHF så är ingen otrevlig. Inte med bästa viljan i världen kan man omtolka det dom skriver som varandes otrevligt. Jag är otroligt känslig för sådant så jag skulle märka direkt om det var vassa gaddar utfällda som stang till här och där. Även om jag inte alltid begriper ironi och underförstådda meningar p.g.a det grava kommunikationshandikapp jag har så märker jag nyanskillnader och får alltid ont i magen då.  Hoppas verkligen att inte det är många som är så puckade som dem jag sett skriva kommentarer i debatterna kring detta. Blir mörkrädd. De har noll koll på nånting överhuvudtaget. Lätta att lura för dem som vill starta företag inom kvacksalveribranchen. Jag är inte konspiratoriskt lagd, men jag anar ändå att under allt detta så finns en dold agenda som jag rätt och slätt tror är mammon som driver på dem. Vetenskapen är deras största fiende. De kan inte tjäna pengar om de hela tiden avslöjas och den kampen för V.O.F vad jag kan se. Det hedrar dem!!!!

*Kokar i hop något som går att sälja med mördande reklam, genom att ljuga i alla debatter jag kan hitta..Krax krax ha ha hihioooo!!*
I dag fick sonen fotoutrustning av oss föräldrar. Jävlar vad kul det ska bli att få se riktigt fina bilder. Han är duktig på allt som har med bild att göra och rätt teknisk också. Tro fan det när farsan hans en IQ på 170 och han skruvde i sär och skruvar än i dag i sär och sätter i hop allt han kommer över.:-) IQ betyder kanske inget om man inte använder den, men till att förstå hur man mekar i hop saker när man inte kan läsa manualer (p.g.a dyslexi) tyder ändå på en viss förmåga utanpå  det vanliga. Är honom evigt tacksam eftersom jag själv är rätt dum på området i fråga. Nu verkar jag få skriva rätt mkt också detta dygnet, men jag avrundar därför att långa texter är inte roliga att läsa. Over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida