söndag, maj 08, 2011

Annika Dahlkvist ,alternativt hennes moderator. LCHF, jag får inte var mä.

Mår i dag? Inte alls bra. Nu är jag fullmedicinerad och bedövad och kan skriva en stund därför. Har legat i sängen hela dagen och inte orkat göra någonting. Dock skrev jag lite svar på inlägg i den kända "fettdoktorn" Annika Dahlkvist of-topic-blogg. DET borde jag inte ha gjort. Det påstås att jag tjatar om samma sak i många inlägg och därför ska jag bli suddad. NI kan själva läsa hela tråden och se om det är sant. Har jag gjort så??????
Var innan det här, glad över att den bloggen skapades så att man kunde läsa mer om LCHF och få råd kring det i hennes  ordinarie blogg ,utan att den  infekterade debatten lade sig emellan var och varanann kommentar. Tyckte att det var bra att hetsig debatt kunde förläggas  någon annanstans. Men hej vad jag bedrog mig. JAG får inte motargumentera där och förklara mig och nu är jag tystad för gott därinne. Inte här.:-) Tur det! Här ska jag skriva för allt vad jag är värd om vad jag tycker, tror och tänker Ska skriva bara de "bra dagarna" då  jag kan skriva och tänka samtidigt. Det blir nog rätt sällan så som förut eftersom jag är sjukare och orkar mindre.  I bland blir det bara ett gnällinlägg då jag har ont och är trött och då funkar inte tänkandet så det kan bli något vettigt sagt och det vet ni som läst min blogg/mina dagböcker på nätet,  dom senaste 12 åren.;-)
Svara och argumentera emot  DET fick tydligen bara Moderatorn göra därinne, som i mitt tycke svarade allt för ofta i Annikas ställe, men det var och är ju upp till henne om hon vill tillåta sånt. Jag skulle aldrig låta en karl sitta som min försvarsadvokat och svara på allt före mig, men det är jag det:-)
Med reservation för att det kanske är han och inte Annika själv som  ger svar på tal i Annikas ställe,  så jag skriver så publicerar jag här lite av diskussionen men tänk på att det kan ändras om det inte var hon som skrev det jag länkar till  och visar print screen på..





Har svårt att fatta att det ska vara Annika som ber mig om att lägga av, men ja det kan ju vara hon och det tycker jag är ett ras ner i avgrundens djup att hon tystar mig på det här  viset. :-( Jag har aldrig varit taskig mot henne och nu på sista tiden tänkte jag att om jag verkligen anstränger mig för att förklara utifrån hur jag och en hel del andra har uppfattat det hon har sagt som blev upprinnelsen till att hon fick av föreningen: Vetenskap och folkbildnings förvillarpris 2009,  så kanske hon förstår. Jag menade bara väl. Det är verkligen inte lätt att ha en motsatt åsikt bland folk som uppfattar det som om man är fienden nr 1. Detta liknar sovjet alternativt sektbeteende att öppet tysta personer från att säga vad de tycker och tänker. Förvånar mig inte om denna of-topic-bloggen försvinner. Det är inte särdeles trevliga inlägg som gjorts där av många som lämnar kommentarer, men mitt ska bort. Jag har inte kallat någon för något och inte svurit och betett mig illa. BARA TYCKT SAKER.
Hur 17 ska debatter kunna föras utan att man tycker olika utan att för den skull hata varann? Jag blir anklagad för att hyckla när skriver om hur jag tänkt och berättar om varför. Jag skrev om att jag först tyckte att hon skulle mista sin läkarlegitimation men att numera ångrar jag det och bad om förlåtelse. Jag var rädd när många tycktes köpa hennes ide om att det inte var så viktigt att vaccinera sig. Jag är själv en riskpatient som skulle kunna dö av en pandemi. Man reagerar ibland med ryggmärgen. Hon har skrivit både bra och dåliga saker, som vilken människa som helst kan göra.  Bra är att hon tar all sin kraft till att föreläsa och skriva på nätet om denna kost som kan bli livräddande för många människor. Mig till exempel. Har rannsakat mig själv och tänker numera att hon är inte en sämre doktor än andra. Hon bara synns mer eftersom hon är online och dom andra läkarna som inte skriver på nätet behöver ju inte visa upp sina påståenden, som dom säkert gör de också. Om man ska bara ha perfekta läkare så föredrar jag faktiskt dem som är som Annika. Hon säger ju vad hon tänker och tror och tycker. Enda felet är att det blir i påståendeform lite väl ofta. Människor kräver för det mesta svar. Jag är inget undandtag här.  Man säger ofta.* Hur vet du det?* Tyvärr har inte Annika sagt riktigt hur hon vet att kosten kan skydda mot cancer och infektioner, utan bara pekat på t.ex kostdoktorn Andreas Enfelds förklaring och en annan som heter Taube. Jag vill ju veta state of art. Jag vill veta.- Vad säger konsensus den samlade forskningen.  Inte några studieresultat som pekar lite grand åt något håll om ni förstår hur jag menar och det gör ni ju.:-). Jag får läsa hos kostdoktorn i stället nu när jag inte får vara med längre inne hos Annika. Om hon håller på så här och tystar folk så lär nog fler än jag välja kostdoktorn. Men det kan ju vara en björntjänst som moderatorn därinne givit henne, att svara på mitt inlägg så det kanske inte alls är så som jag nu tror att just hon har tystat mig. Vi får väl se.
Over and out and a picture.
Jag utanför korfuhuset. Gillar detta fotot bäst på mig;

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida