söndag, november 28, 2010

gråter över det som hänt med mina höfter

Mår i dag? Väldigt kraflös  i kroppen och har varit tvingad att sova i omgångar. Gör jag något en liten stund om så bara rent mentalt som att lägga upp lite auktioner så blir jag lika trött som när man förr i tiden hade jobbat dubbla skift med fysiskt krävande jobbet jag hade då.

Är så ledsen att jag vill gråta rakt ut. Men kan inte då jag äter antideppmedicin som lägger ett lock på så att jag inte kan gråta. Det kan ju egentligen inte vara särskilt nyttigt? Om någon dör kan jag störtgråta trots medicin och vid mens och om det är väldigt sorglig film på tv, men inte annars. Att gråta är ju befriande och muskelavslappnande och humörhöjande när man får tröst.

Nu gör det gräsligt ont i händerna medans jag skriver. I senorna i vänster hand framförallt. Usch!

Det som gör mig så här ledsen är värken i höferna och inuti arslet där diverse skelettdelar huserar.
Kan ju inte gå. Haltar fruktansvärt om jag försöker och mår illa av de starka smärtorna:-(
Kom då på att läsa på idrottsidor. Blev lite tröstad av att dom alla verkar ha varit med om knasande leder , senor som värkt outhärdligt och blev också glad då tipsen dom ger är att stretcha musklerna och käka t.ec diclofenak. Har såna här hemma och kanske ska jag prova en kur igen? Det hjälpte inte sist men om jag envisas så kanske?

Jag vill ut i skogen. Längtar efter frisk luft och att gå upptäcksfärder utomhus. Är så instängd här hemma.
p.s vill att nån ska bära ner min docka. Hon är världsbäst jue.:-)
Over unt aus!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida