torsdag, november 04, 2010

Ont som fan !

Mår i dag?Ont och så denna cement i alla blodådror-känslan, domningar överallt och vätskefyllt höger underben och fot:-(
Ont i händerna trots all medicin mot värk. Otroligt jobbigt. Mamma har gjort en röntgen av blodkärlen i dag och det gick bra. Hon har verkligen skött sin hälsa väl under sina 82 jordsnurr. Gått lånpromenader minst varje dag. Ätit sund husmanskost och druckit väldigt lite alkohol , samt inte rökt sedan jag föddes för 51 år sedan.

Hon får ligga kvar tills i morgon och sen fick dom se. Hennes kärl var jättebra och ingen ballongsprängning behövdes. Låga pulsen är inte låg egentligen och det är bara lite medicinjusteringar som krävs.
Moster min och mamma låg ju inne för exakt samma fel=låg puls.
Det skiljer 1½ år dem emellan. Moster fick en pacemaker inopererad och blev ivägskickad till vilohem för att hämta sig då hon samtidigt fick feber och infektion.

Jag ska nu ta mod till mig och be min husläkare checka mina ådrors status. Nu vet jag i alla fall hur dom gör och vad som kan kännas jobbigt. Inget kändes i ådrorna vid röntgen. I stället var kissnödighet problemet. Man måste dricka för att skölja ur röntgenmedlet tydligen  och ja där fick mamma det jobbigt. Är ju vidrigt att vara så pissnödig att man sprängs.
Om jag nu inte domnade a  v totalt i fingrarna så skulle jag berätta om en rolig toahändelse som drabbade mig för ett tag sen, men nu tar det stopp i skrivförmågan.
Det första jag och M ritade på datorn i nyinförskaffade bildbehandlingsprogrammet Paint shop pro. Tänk att det gått 8 år sen dess?!
Chao!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida