fredag, november 26, 2010

Värk sedan i måndags.

Mår i dag? Febrig och har värk som tränger igenom en bunt starka smärtlindrande. Kan inte begripa att de inte tar bättre än så här. Vad tusan gör man om man får cancersmärtor då?? Finns det något starkare än opidiater eller vad  det heter?

Gjorde knasigt i måndags och gick på upptäksfärd tillsammans med boendestödet.
Upptäckte att hon nog inte förstått HUR pass knepig min rygg är och att jag faktiskt inte kan gå många meter.
Jag förklarar väl illa.
Gick med galen smärta genom centrum med myrsteg dessutom. På hemvägen gick vi samma väg tillbaka men vek av in på Ica. Jag fick tag  i en liten kundvagn som man kan ha 2 st korgar i. Den visade sig avlasta rumpan,  benen ganska mycket och jag blev då störsk och gick  bärsark och handlade massa saker som jag grabbade tag i med händerna, som har värkt dom också ända sen i måndags.:-(

Hur kan jag vara så här glömsk? 2 saker gör att jag får domningar värk.
1 om det är värmeomslag i vädret
2 om jag använder händerna lite mer än att pilla med dem.
Handla och bunkra korgar tillhör grupp 2 och jag glömde också bort hur jävla länge det kan sitta i sen.
Har mer värk nu än domningar konstigt nog. Domningar brukar få mig att sluta skriva direkt i princip.

~vågen~Nu har jag lagat middag med dom här värkande tassarna. Tänker fan inte låta dom styra hur jag lever mitt liv. Är jag inte yr och allt för ostadig så lagar jag mat och det sker ungefär 2-3 ggr i månaden som mest. Sambon lagar annars maten och jag äter färdiga matlådor som jag berättat här inne om förut.
Bad sonen riva morötterna åt oss. Och jag hackade lite gul paprika och en tomat. Stekte fläskkotletter enligt mammas recept. Man tar 2 msk olivolja och 3 msk soja och vitpeppar ner i stekpannan. När det är varmt lägger man i fläskkotletterna + ett lock och låter stek-puttra i 5 minuter och sen vänder man på dem och gör likadant i 5 min till. GOTT!

Ryggen lade av eller rättare sagt underedet med bihang och ända ner i fötterna. Det kändes tillsist som om nån hällde ner badkarsvarmt vatten från arslet ner i låren och sen ner till tårna som sticks.:-/ Bäckenets benpipor skär vid varje steg. Man undrar just om det är farligt att tänja på gränserna eller om jag kanske har tur och pressar alla musklerna att ta emot pinnarna som trycker?
Återstår att se.
Over and out.
colers massa julklappar ute på auktion på Tradera. Tror man kan få i hop minst 30 stycken av detta till både barn och vuxna:-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida