måndag, mars 20, 2006

Utmaning

Har blivit uppmanad av Nina att svara på lite frågor, här är de:/

1) Ta närmaste bok, slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"Självdiagnosscheman 26" - (Familjeläkarboken av 39 läkare,orkar inte rabbla namen)

2) Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Luften i vardagsrummet

3) Vad var det senaste du såg på TV?
Minns inte då det är över 1 månad sen minst som tv-n funkade

4) Utan att se efter, gissa vad klockan är?
1.30 (rätt svar var 00:46) :-)

5) Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Ingenting annat.

6) När var du senast utomhus och vad gjorde du?
I förrgår Lördag. duchade lääänge och gick runt i huset och tittade och vilade i snickarnas regisörrsstol.

7) Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
På Ninas sida där jag fann utmaningen, samt på min nya Gmail.

8) Vad har du på dig?
Blålila mjukisbyxor och Ms tenniströja,
(barfota, ej bh+ lånade kallingar då tvättmaskinen ej får vatten och den nya är inte inkopplad.)

9) Drömde du någonting inatt? I så fall - vad?
Om min 2:a pojkvän i ordningen. Nåt märkligt som jag försökte framkalla i minnet,men misslyckades med.

10) När skrattade du senast?
I går då jag läste hos Puppy eller om det var Nislon?.

11) Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Massor av tingeltangel som t.ex en blå glas-grej med järnstrålar runt
och kopparpryttlar små och en järnfisk ovanför öppna spisen, tavlor, foton, lampor, järntavla med nån grekisk gud på.

12) Har du sett något konstigt på sistone?
Ja ! Rök på ett av husfotografierna fastän där verkligen INGEN rök var och inget kladd på fönstret eller kameralinsen heller.
Fönstret stod vidöppet som jag fotade genom.
Kolla mina husbilder får ni se.(.länk till höger)

13) Vad tycker du om den här utmaningen?
Det är rätt kul.

14) Vilken var den senaste film du såg?
Ja eftersom vi köpt massor med tv-serien vänner-avsnitt på dvd så var det det jag såg sist.

15) Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Blommor, buskar, roddbåt, möbler, bil.

16) Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Okej. Jag suger på tummen fortfarande då och då.

17) Om du kunde förändra EN sak i världen, utan hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Att ALLA fick lika mkt trygghet som den rikaste personen i världen.
18) Tycker du om att dansa?
Ja men bara disco. Vill inte hålla i nån för då kan jag ramla alternativt trampa fossingarna på vederbörande.

19) George Bush?
Gör mig rädd.

20) Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka ... Vad får hon heta?
Vet faktiskt inte för jag vill kika i en namnbok vad namnet betyder
och då vill jag det ska vara nåt i stil med älskad, så som vår sons namn betydre ungefär.

21) Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta?
Det namnet som vår son heter som börjar på R (och betyder den älskvärde)

22) Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Bara i Australien i såna fall.

23) Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?
Du har mer att lära och härmed får du bli en fladdermus i nästa liv.

24) Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Aka RedISCH,
Jägwalker Nislon,
Chribbe Solo och alla som gillar såna här frågor. :-)

1 kommentarer:

Klockan mars 20, 2006 7:50 em , Anonymous Anonym sa...

Tyvärr är du försent ute Anki. Jag har redan svarat på den här listan för ett par veckor sen när jag kammade igenom hela bloggosfären i jakt på (o)intressanta listor. Du hittar den hos mig under kategorin *trumvirvel* "Listor". Jag vet, lite otippat att den hamnar där, men man måste vara lite crazy ibland. *S*

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida