söndag, mars 19, 2006

100-lista-vikten stämmer ej o kanske inte ålder

100-lista

  1. Är medelålders.

  2. Kär i M.

  3. Mor till R.

  4. Mäter 161,5 cm över havsytan.

  5. Väger 83 kilo fläsk, svål, ben, vatten, fett samt tankar i protesen (hjärnvolymen).

  6. Har fett hår.

  7. Tvättar det varannan dag.

  8. Bor på två ställen...

  9. ...i en etta i stan...

  10. ...och i ett litet hus på landet.

  11. Är inte särbo :)

  12. Ingår i familj.

  13. Ingår i en familj till.

  14. Inte separerad.

  15. Det är inte sambon heller.

  16. Andra familjen är ett släkte för sig.

  17. Vi har neuropsykiatriska funktionshinder (NPF).

  18. Bär förlovningsring sedan 10 september 1988.

  19. Tycker det är förjävligt att jag inte är gift än.

  20. Gillar inte godis.

  21. Äter det ändå.

  22. Funderar på att bli vegan.(hm..inte längre dags datum 22Mars05)

  23. Är blandkostare.

  24. Äter helst pasta och vitlök i alla former.

  25. Sover minst 12 timmar på raken.

  26. Sover varannat dygn ungefär.

  27. Tyvärr oftast på dagarna.

  28. Måste sova p.g.a. värk.

  29. Skadad i armar och händer.

  30. Har sorterat minst tio miljoner brev.

  31. Jobbat på posten alltså.

  32. Gått på folkhögskola.

  33. Bott på folkhögskolan.

  34. Den var politiskt inriktad.

  35. Bästa ämnet i skolan var teckning.

  36. Fick 4 i träslöjd.

  37. Full pott på språkbegåvningstest.

  38. Avskyr att plugga språk.

  39. Var usel i matte.

  40. Har dyskalkyli.

  41. Bättrade på mattebetygen på KomVux.

  42. Är djurtokig.

  43. Men har astma och allergi :-((((

  44. Har ett akvarium med en öronål i. (hade, nu är alla döda dags datum 22 Mars05)

  45. Kan bara en svampsort; gul kantarell.

  46. Har nästan strypt en karl.

  47. I Postens buntmaskin.

  48. Sög på tummen länge.

  49. Kan inte dölja fisar så bra.

  50. Läser mest sånt jag rycker ur hyllorna på biblioteket.

  51. Läser nu Naiv Super av Erlend Loe.

  52. NAIV är mitt kännetecken.

  53. 0 eller 100 är mitt motto.

  54. Pardox i alla lägen.

  55. Tror både på Gud och på magi.

  56. Tror dock INTE på någon h ö g r emakt.

  57. Har varit "hög" ett antal gånger.

  58. Var ett asfaltsbarn.

  59. Ingen "asfaltsblomma" dock.

  60. Inte heller "maskrosbarn".

  61. Mina föräldrar är jordens snällaste.

  62. Pappa dog 1979.

  63. Jag är USEL i gympa.

  64. Rör aldrig på mig.

  65. Älskade att gå promenader förr.

  66. Flera år i rad tillbringade jag hela semestern (fem veckor i sträck) på Gotland :)

  67. Under 10 års tid åkte jag utomlands två gånger om året.

  68. Grekland är favoritresemålet.

  69. Ramlade rakt framlänges på näsan en gång.

  70. Ramlade i sidled två gånger i somras.(år 2001)

  71. Föll nästan 5 meter ner i en betongklädd krater på Rhodos.

  72. Räddade livet med självhypnos då kroppen hamnat i chock av en stor blödning.

  73. Musik är Ulf Lundell.

  74. Tröstas av Ulf Lundells texter.

  75. Första musikupplevelsen var hårdrock (Deep Purple och Black Sabbath). Jag var 12 år.

  76. Har stått tätt intill Ulf Lundell i en skivaffär då jag köpte hans skiva Ripp Rapp.

  77. Skäms för att jag inte bad om hans autograf :(

  78. Gillar att apa mig. Vår teater som barn.

  79. Slutade då jag inte fick spela Shakespeareliknade pjäser ;)

  80. Har varit kär ca 10 gånger.

  81. Men har bara älskat någon en gång.

  82. Slog sönder speglar och drabbades av sju års olycklig kärlek, två gånger! 14 år åt helvete.

  83. Trögfattad och minst 20 år yngre än min egentliga ålder.

  84. Fattar blixtsnabbt svåra saker.

  85. Stämningstolkare av stora mått.

  86. Arbete från 14 års ålder fram till 1995.

  87. Älskar allt som glittrar.

  88. Sagoberättare (improviserar gärna).

  89. Förstår sällan skrivna instruktioner.

  90. Är supereffektiv och lär mer, fort, då jag väl lärt mig nåt :)

  91. Ojämn begåvningsprofil.

  92. 0,7 poäng på högskoleprovet.

  93. Skulle få betydligt högre i dag :)

  94. Betraktas som fööör snäääll!

  95. Hatar vad det gör med mig i relationer med andra.

  96. Månskensmider och är hämndlysten.

  97. Kan aldrig gå till handling med sånt.

  98. Kan förlåta vad som helst, när som helst.

  99. Filmer med Mel Gibson är bra.

  100. Eric Roberts är fasansfullt snygg - nästan som sambon ;)

  101. Ska alltid vara olydig & göra annorlunda, som ni ser, då jag inte håller vad rubriken lovar :)
  102. Bor ju i villa strax+litet hus.
  103. Har ju för tudan kunnat både stå och gå på händerna, men i övrigt dålig på gympa.
  104. Men då..är rätt bra på pingis.;-)



1 kommentarer:

Klockan mars 19, 2006 3:20 fm , Blogger RedAngel sa...

*S* din hemsida fonka jättesnabbt... såg din lista/test ah, tänkte inte på att fetstila det som stämmer...ehum..mnja hade en plan eller nått...folk får gissa hahaha!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida