fredag, juli 08, 2005

Mejlstrul-hetta

God strax efter midnatt kl 00.52.pip.
Dagen har varit het-varm.
Vädret vackert och soligt.
Nu på kvällen svalt och skönt men mkt mygg.

Vaknade kl 10.30 men somnade om tills kl 15.
Inte kul:-/

Har bara löst korsord och slappat i nattlinne och tvättade
och klädde mig typ kl 22.
Knäpp man är eller?!

M har haft migrän och jag som trodde jag stoppat ner hans migränspray hade
tagit fel på R spray Lomudal mot allergi.:-(

Vi åt vårrullar och ris och en tvärgod sallad med färsk vitlök i till middag.

Nu då jag kollade mejlen för mitt kontaktformulär på hemsidan så hade jag mängder
med skräpmejl från nån foto-sida.
Hittar inga inställningar där jag kan banna den mejladressen.
*suckar*.
Även innehållet i mejlen visas med konstiga tecken som t.ex frågetecken för å ä ö.
Är så trött på sånt som inte lätt går att hitta verktygen till då det gäller datorer.
Får ta bort den mejladressen.
Bra finess med Manufrogs webhotel är att man får obegränsat med mejladresser, alias och så vidare.

Har debattat på attentions forum och blev trött av att skriva och tänka.
Vill egentligen göra om på hemsidan , men är liksom för okoncentrerad.
Känner en oro i kroppen och knoppen och en anings depp också.
Vet inte varför.
Kanske för att jag hittar på nya ekonomiska knipor i form av att köpa och bygga ett jättehus t.ex???:-/

Eller så är det för att jag börjar få värk igen ordentligt.
Kände det precis nu faktiskt.
Borde inte kännas så här då jag nyligen tog sista dosen värkmedicin.

-Känns även som ,det jag kallar för *adhd-dopaminfall*.
Alltså på samma sätt som man mår kymigt då blodsockret sjunker så kan vi med adhd må dåligt då överförseln av dopamin i hjärnan går dåligt.
Dopamin är en signalsubstans som får en att känna sig väl till mods fysiskt och psykiskt.
När det dippar eller vad som händer, så börjar man känna sig olustig och nära på lite sjuk faktiskt.
Ledsen, lite nedstämd och i bland arg på ingenting.
Är även uttråkad och det är verkligen typiskt för folk med adhd=att bli som orolig då man inte har nåt som motiverar en att hålla i gång.
När jag var liten satt jag jämt i fönstret och gnällde till mamma=*Jag har iiingentiiing att göööraaaaaaa!*
Så fort det blev en paus där jag inget kunde komma på och då började jag redan då må dåligt av nedåtspiralen av tristess.

Bäst mådde jag då jag jobbade på posten, var kär jämt, lyssnade på musik jämt i freestyle eller på annat sätt och då jag var ute och det hände grejer på stan osv osv.
Inga pauser för då avled jag eller somnade in djuupt.
Hellre sova än den hemska rastlösheten.
För mig är det solklara symptom på adhd hos en ung vuxen.

Nu orkar jag inte skriva mer.
Fingrarna klarar sig ganska bra på tangenterna konstigt nog, fastän jag känner av värken?!
Myskopysko.
Ses!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida