torsdag, juli 14, 2005

Dagens adhd

OKONCENTRERAD+YR känner jag mig.
Jobbigt med en hjärna där tankarna hoppar kråka lixom:-(
M håller på och gräver fram tvätt ur tvätthögarna som ligger lite varstans här på golven överallt.
Jag skulle önska att jag som inte har ont i händerna i dag, kunde plocka och få till nåt jag med, men det går inte då startknappen i skallen är glapp.

Har dragit ner på cipramilen till hälften i hopp om att slippa något av detta klistret som gör mig oförmögen att sätta igång.
Läkerskan sa att jag kunde prova.
Sen kan man öka dosen då man ska ha mens och kanske ev vid ägglossning så jag slipper humördipparna.
Men en del av de här nedgångarna beror ju även på adhd och dopamin-adrenalin-obalans så jag vet inte hur mkt jag har att vinna eller förlora på att minsa på Cipramilen?

Har även dubblat dosen med blodtrycksmedicinen Cozar eftersom blodtrycket låg högt 170/100.
Ska tillbaka i höst och ta ett nytt tryck.
Läkerskan sa också att jag MÅSTE ut och gå och vilken tur att man äntligen börjat kunna gå här ute på området igen.
Tack vare den nyasfalterade cykelvägen och en snäll karl som klippt upp breda stigar genom skog och åkrar att gå på.
:-)

I dag är jag ledsen för jag tycker inte jag har rätt att vara glad då jag inte hjälper till här hemma helt enkelt.
Blir ju jämt nedstämd till max då hela huset är en enda stor röra.
R sovrum går det inte att gå in i ens och på toaletten ska jag inte berätta hur det ser ut.
I dag är det bara 16 grader nu på kvällen och det hade ju varit perfekt om vi varit i kapp med städningen och kunnat slippa bort gammal målarfärg på verandan och rund fönstren i stället.
& sen målat.

Nej ingenting fungerar av sånt som andra tar som självklart i vår familj längre.
Inget missbruk finns och inga trauman bara 3 as-trötta nfp-isar=VI.

Ses!

1 kommentarer:

Klockan juli 14, 2005 8:34 em , Anonymous Anonym sa...

*kramar* Ta bara så mycket du klarar, lite i taget, då och då... så händer det nåt i alla fall. Jag har absolut ingen lust att dra fram snabeldraken, ta itu med disken och för att inte tala om... tvätten! *suck* Just nu tar jag bara så lite som möjligt, och satsar på det jag trots allt BÖR ta itu med, det vill säga motion, husdjur och mat. Resten blir en annan dag. *ler trött*

Det var ett högt tryck. :( Uscha. Bra att du har börjat komma igång med motion trots allt. Det är ju så viktigt. Man mår så mycket bättre och får så mycket tillbaka...

*kramar*

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida